cvičení 01

Seznámení se s jazykem Java a vývojovým prostředím. První spustitelný program.

Import projektu do vývojového nástroje

Seznamte se vývojovým prostředí Eclipse nebo InteliJ IDEA, použijte Javu 21.

Vycházejte z projektu https://gitlab.vsb.cz/jez04-vyuka/java1/labs/lab01

Import projektu do vývojového nástroje:

  • Idea první start: Clone Repository -> URL: viz výše
  • Idea už otevřené prostředí: hamburgrové menu -> New -> Project from Version Control... -> URL: viz výše
  • Eclipse: Chose workspace (složka s projekty se stejným nastavením) -> File -> Import ... -> Git -> Project from Git (with smart import) -> clone URI -> URI: viz výše -> Next -> Next -> Finish

Hello World

Vytvořte jednoduchý program v Javě, který vypíše do konzole Hello World

  • Vytvořte novou třídu `Greeting`
  • třídě vytvořte main metodu `public static void main(String[] args)`
  • do konzoly (`System.out`) vypište pozdrav `Hello World` a klidně přidejte nějaké unikódové znaky 🤩
  • spusťte třídu `Greeting`

Vytvořte program, který najde všechna prvočísla menší než 100

  • Vytvořte novou třídu `Primes` v balíku lab
  • třídě vytvořte main metodu `public static void main(String[] args)`
  • Vypište do konzole všechna prvočísla menší než 100. https://en.wikipedia.org/wiki/Sieve_of_Eratosthenes
  • spusťte třídu `Primes`

Kreslení

Ve třídě `lab.DrawingThread` v metodě `handle`:

  • vytvořte nějaký obrázek (použijte metody fillOval, fillRect, fillPolygon, ...)
  • vytvořte metodu `drawPicture`, která vykreslí obrázek z předchopzího úkolu obrázek, metoda bude mít parametry: x,y - pozice obrazu
  • vytvořte animovaný pohyb obrázku. Vytvořte instanční proměnné třídy `lab.DrawingThread` x a y a ty postupně měňte a používejte k vykreslení obrázku.

 

Řešení

Řešení najdete v https://gitlab.vsb.cz/jez04-vyuka/java1/labs/lab01/-/tree/solution?ref_type=heads ve větvi solution.