cvičení 06

JPA vazby

JPA Hibernate Model Gen

V projektu  cvičení 1 , cvičení 2, cvičení 3

Pomocí mavenu přidejt knihovnu hibernate-jpamodelgen, která umožní automatické vygenerování popisných třít pro JPA entity.

Závislost do pom.xml

        <dependency>
<groupId>org.hibernate</groupId>
<artifactId>hibernate-jpamodelgen</artifactId>
<scope>provided</scope>
<version>6.6.11.Final</version>
</dependency>

Nutno přidat k pluginu maven-compiler-plugin jako annotation processor hned za lombok.

                        <path>
<groupId>org.hibernate</groupId>
<artifactId>hibernate-jpamodelgen</artifactId>
<version>6.6.11.Final</version>
</path>

Dále rovněž do pluginu maven-compiler-plugin hned za konec </configuration> nutno přidat spouštění pluginu ve fázi generate-sources

                <executions>
<execution>
<id>process</id>
<phase>generate-sources</phase>
</execution>
</executions>

Vygenerované zdorojové kódy ve složce target/generated-sources/annotations musíme přidat k projektovým souborům pomocí pluginu build-helper-maven-plugin:

            <plugin>
<groupId>org.codehaus.mojo</groupId>
<artifactId>build-helper-maven-plugin</artifactId>
<version>3.6.0</version>
<executions>
<execution>
<id>add-source</id>
<phase>process-resources</phase>
<goals>
<goal>add-source</goal>
</goals>
<configuration>
<sources>
<source>target/generated-sources/annotations</source>
</sources>
</configuration>
</execution>
</executions>
</plugin>

Do module.info.java nutno přidat závislost na modulu pro anotace ve vygenerovaných třídách:

requires static jakarta.annotation;
    

Entity a vazby

Ze tříd Score, Player, Game, PlatformGame, FirstPersonShooter udělejte platné entity.

  • Nezapomeňte na anotace pro konstruktor bez parametrů
  • Anotace pro vazby OneToMany a ManyToOne a na parametr mappedBy
  • Zajistěte aby se kolekce nevypisovaly jako soužást metody toString
  • Zajestěte aby se pro hashcode a equals používalo pouze id.

JpaConnector

Naimplementujte funkcionalitu metod ze třídy JpaConnector

  • Pro metodu findBy(String partialName, Score.Difficult difficult) použijte CriteriaQuery a zajistěte aby se hodnoty partialName a difficult použili jen pokud nejsou null a pokud je nastavena alespoň jedna nebo obě použijte je jako podmínku pro vyhledávání. V případě partialName s operátoem LIKE a v případě difficult jako ==