CV04 - Zadání - 1

Zadání úlohy na cvičení. rozhraní, dědičnost

Rozhraní DrawableSimulable

Z vašeho projektu z minulého cvičení nebo z projektu s řešením minulého cvičení (https://gitlab.vsb.cz/jez04-vyuka/java1/labs/lab04v1.git)

Vytvořte společné rozhraní (interface ) DrawableSimulable, které umožňuje stejný přístup k objektům tříd BulletAnimated, Cannon, Ufo z objektu World - zvažte skutečnost, že je na ně volána metoda draw a simulate.

 

interface Collisionable

Zaveďte interface Collisionable:

  • getBoundingBox(): Rectangle2D
  • intersect(another: Rectangle2D): Boolean
  • hitBy(another: Collisionable)

a testujte všechny objekty tohoto typu zda jsou v kolizi s někým jiným. BulletAnimated bude znovu nabyt (volání metody reload) v případě kolize a Ufo změní směr pohybu na opačnou stranu.

Abstraktní třída WorldEntity

Vytvořte novou abstraktní třídu WorldEntity, která bude společný předek pro všechny třídy, které jsou DrawableSimulable. Bude obsahovat strukturu a chování související s pozicí a "šablonovou" metodu draw (viz níže).

Použitá metoda drawInternal bude abstraktní.

    @Override
public final void draw(GraphicsContext gc) {
gc.save();
drawInternal(gc);
gc.restore();
}

Odevzdání

Řešení odevzdejte do systému Kelvin jako úlohu "Java 1 - 4. cvičení v1". Do systému nahrejde celý obsah složky src a soubor pom.xml. Postupujte dle videa na DU02 k odevzdání v době 3. cvičení.

Následně bude projekt zkompilován a provedou se Unit Testy. Vzhledem k povaze projektu a prozatímnímu testovacímu využití systému Kelvin v předmětu Java 1 v případě selhání nezoufejte.

Jedná se o pomocný test, vše bude ještě hodnoceno ručně. Důležité je nahrát soubory aby bylo možno vše vyhodnotit a provést analýzu na plagiáty. Věřím, že je to je formalita a všichni z Vás tvoří vlastní kód.

Řešení

Řešení zadání najdete v gitu ve větvi solution https://gitlab.vsb.cz/jez04-vyuka/java1/labs/lab04v1/-/tree/solution?ref_type=heads